Tekstboek

handboek voor tekstschrijvers

Prijs € 17,90

Uitverkocht

T. Rood

Paperback | Augustus 2003 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Tekstboek is hét leerboek voor commerciële communicatie. Wat zijn de geheimen achter een succesvolle advertentie, een scorende verkoopbrief of een populaire website? Hoe kom je tot goede ideeën en hoe werk je ze uit? Journalistieke teksten, speeches, bedrijfsfilms: alle media die bedrijven en organisaties kunnen inzetten, komen aan bod. Op de praktijk gebaseerd, soepel geschreven en met een grote hoeveelheid concrete tips: het tekstboek is de beste start voor schrijvers die hun stijl of structuur willen verbeteren. Tijl Rood is tekstschrijver, schrijver en journalist. Hij schreef voor de Volkskrant, Trouw, Elan, Viva, Money, Esquire, Playboy, Elegance, Man en vele andere tijdschriften. Hij was hoofdredacteur van relatiemedia van Randstad en VNG. Hij ontwikkelde en beheerde websites voor Randstad en ROC Amsterdam e/o. Hij maakte tv-commercials, radiocommercials en printadvertenties voor onder andere Ikea, Gall & Gall, Vogue, ANWB, Deco Home. Zijn romans verschijnen bij uitgeverij Bert Bakker. Tijl Rood verzorgt sinds 1995 schrijfcursussen voor de post-hbo-opleidingen van de Faculteit voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool van Utrecht en voor medewerkers van de Rabobank, De Nederlandsche Bank, Ministerie Vrom, NS en andere bedrijven.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
T. Rood
Uitgever
SWP
ISBN
9789066655355
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2003
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
160

Beschrijving

Tekstboek is hét leerboek voor commerciële communicatie. Wat zijn de geheimen achter een succesvolle advertentie, een scorende verkoopbrief of een populaire website? Hoe kom je tot goede ideeën en hoe werk je ze uit? Journalistieke teksten, speeches, bedrijfsfilms: alle media die bedrijven en organisaties kunnen inzetten, komen aan bod. Op de praktijk gebaseerd, soepel geschreven en met een grote hoeveelheid concrete tips: het tekstboek is de beste start voor schrijvers die hun stijl of structuur willen verbeteren. Tijl Rood is tekstschrijver, schrijver en journalist. Hij schreef voor de Volkskrant, Trouw, Elan, Viva, Money, Esquire, Playboy, Elegance, Man en vele andere tijdschriften. Hij was hoofdredacteur van relatiemedia van Randstad en VNG. Hij ontwikkelde en beheerde websites voor Randstad en ROC Amsterdam e/o. Hij maakte tv-commercials, radiocommercials en printadvertenties voor onder andere Ikea, Gall & Gall, Vogue, ANWB, Deco Home. Zijn romans verschijnen bij uitgeverij Bert Bakker. Tijl Rood verzorgt sinds 1995 schrijfcursussen voor de post-hbo-opleidingen van de Faculteit voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool van Utrecht en voor medewerkers van de Rabobank, De Nederlandsche Bank, Ministerie Vrom, NS en andere bedrijven.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
T. Rood
Uitgever
SWP
ISBN
9789066655355
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2003
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
160

Storytel Luisterboek Award

Luisterboeken voor kinderen

  • Het leven van een loser - Vette pech | Jeff Kinney (ISBN 9789047613886)
    12,95
  • De dikke van Dahl | Roald Dahl (ISBN 9789047615903)
    15,95
  • 10,99
  • De Hongerspelen | Suzanne Collins (ISBN 9789047614111)
    19,95
  • Het raadsel van alles wat leeft | Jan Paul Schutten (ISBN 9789047617495)
    13,55
  • Broederband Boek 2 - De Indringers | John Flanagan (ISBN 9789025758080)
    16,99
  • Het Astrid Lindgren luisterboek | Astrid Lindgren (ISBN 9789047607618)
    11,95
  • Het gouden voorleesboek | W.G. van de Hulst (ISBN 9789047605423)
    16,95
  • Fantasia | Geronimo Stilton (ISBN 9789047614043)
    9,99
  • De Grijze Jager Boek 1 en 2 - De ruïnes van Gorlan, De brandende brug | John Flanagan (ISBN 9789490938215)
    21,95

Bekijk de volledige lijst

Top 3 Taalcursussen