Strategisch informatiemanagement

verbeter uw concurrentiepositie en efficientie door informatie als strategisch instrument te gebruiken

Prijs € 28,50

Uitverkocht

J.V. MacGee, L. Prusak

Paperback | Januari 1996 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

De laatste 25 jaar heeft het bedrijfsleven een overgang doorgemaakt van een industriële naar een informatie-economie, een omgeving waarin informatie de drijvende kracht is achter het creëren van rijkdom en voorspoed, en waar bedrijven die gewend waren te winnen door grootte, hun leidende positie verliezen aan concurrenten die beter zijn in het gebruik van informatie. Bedrijven met visie realiseren zich al jaren dat ze voor succes in dit nieuwe tijdperk een beter informatiemanagement nodig hebben, maar tot nu toe zijn er te veel die primair richten op het managen van informatietechnologie en het productieve potentieel daarvan. Strategisch informatiemanagement benadrukt dat organisaties informatie zelf moeten leren zien als een krachtig instrument en als een strategisch hulpmiddel dat belangrijker is dan arbeid of kapitaal. Gebaseerd op breed onderzoek leggen McGee en Prusak uit hoe een organisatie expliciet gebruik moet maken van informatie in haar algehele strategie.In samenwerking met Ernst & Young.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
J.V. MacGee, L. Prusak
Uitgever
Kemper Conseil Publishing Consultancy
ISBN
9789054021124
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 1996
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

De laatste 25 jaar heeft het bedrijfsleven een overgang doorgemaakt van een industriële naar een informatie-economie, een omgeving waarin informatie de drijvende kracht is achter het creëren van rijkdom en voorspoed, en waar bedrijven die gewend waren te winnen door grootte, hun leidende positie verliezen aan concurrenten die beter zijn in het gebruik van informatie. Bedrijven met visie realiseren zich al jaren dat ze voor succes in dit nieuwe tijdperk een beter informatiemanagement nodig hebben, maar tot nu toe zijn er te veel die primair richten op het managen van informatietechnologie en het productieve potentieel daarvan. Strategisch informatiemanagement benadrukt dat organisaties informatie zelf moeten leren zien als een krachtig instrument en als een strategisch hulpmiddel dat belangrijker is dan arbeid of kapitaal. Gebaseerd op breed onderzoek leggen McGee en Prusak uit hoe een organisatie expliciet gebruik moet maken van informatie in haar algehele strategie.
In samenwerking met Ernst & Young.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
J.V. MacGee, L. Prusak
Uitgever
Kemper Conseil Publishing Consultancy
ISBN
9789054021124
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 1996
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Storytel Luisterboek Award

Luisterboeken voor kinderen

  • Het leven van een loser - Vette pech | Jeff Kinney (ISBN 9789047613886)
    12,95
  • De dikke van Dahl | Roald Dahl (ISBN 9789047615903)
    15,95
  • 10,99
  • De Hongerspelen | Suzanne Collins (ISBN 9789047614111)
    19,95
  • Het raadsel van alles wat leeft | Jan Paul Schutten (ISBN 9789047617495)
    13,55
  • Broederband Boek 2 - De Indringers | John Flanagan (ISBN 9789025758080)
    16,99
  • Het Astrid Lindgren luisterboek | Astrid Lindgren (ISBN 9789047607618)
    11,95
  • Het gouden voorleesboek | W.G. van de Hulst (ISBN 9789047605423)
    16,95
  • Fantasia | Geronimo Stilton (ISBN 9789047614043)
    9,99
  • De Grijze Jager Boek 1 en 2 - De ruïnes van Gorlan, De brandende brug | John Flanagan (ISBN 9789490938215)
    21,95

Bekijk de volledige lijst

Top 3 Taalcursussen