Prijs | € 49,95 |
Uitverkocht
Paperback | Januari 2005 |
Beoordeel dit boek als eerste!Beschrijving
Meso-economie en bedrijfsomgeving is een boek voor hbo-studenten die zich voorbereiden op een kaderfunctie in het bedrijfsleven of bij de overheid. Het doel van dit boek is tweeledig. In de eerste plaats biedt het een kader voor het analyseren van de intensiteit van de concurrentie in de bedrijfstakken. De intensiteit van de concurrentie bepaalt de gemiddelde winstgevendheid van ondernemingen in een bedrijfstak. Voor een analyse van de concurrentieverhoudingen wordt de theoretische achtergrond van de factoren behandeld die maatgevend zijn voor de concurrentie-intensiteit. Verder wordt er veel aandacht besteed aan het kwantificeren van deze factoren, zodat de praktische toepasbaarheid gewaarborgd is. De concurrentieverhoudingen zijn aan snelle veranderingen onderhevig. Deze veranderingen worden in deze uitgave uitgebreid belicht. In de tweede plaats geeft het boek inzicht in de factoren die de concurrentiepositie van individuele ondernemingen bepalen. Door een betere concurrentiepositie kunnen individuele ondernemingen een hogere winst realiseren dan de bedrijfstakgenoten. Ondernemingen zijn voortdurend bezig hun concurrentiepositie te verbeteren. In Meso-economie en bedrijfsomgeving komen de mogelijke beleidsmaatregelen daartoe uitvoerig aan de orde.
Specificaties
- Auteur
- A.J. Marijs, W. Hulleman
- Uitgever
- Noordhoff Uitgevers B.V.
- ISBN
- 9789001573249
- Bindwijze
- Paperback
- Publicatiedatum
- Januari 2005
- Categorie
- Studieboek
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 222
Beschrijving
Meso-economie en bedrijfsomgeving is een boek voor hbo-studenten die zich voorbereiden op een kaderfunctie in het bedrijfsleven of bij de overheid. Het doel van dit boek is tweeledig. In de eerste plaats biedt het een kader voor het analyseren van de intensiteit van de concurrentie in de bedrijfstakken. De intensiteit van de concurrentie bepaalt de gemiddelde winstgevendheid van ondernemingen in een bedrijfstak. Voor een analyse van de concurrentieverhoudingen wordt de theoretische achtergrond van de factoren behandeld die maatgevend zijn voor de concurrentie-intensiteit. Verder wordt er veel aandacht besteed aan het kwantificeren van deze factoren, zodat de praktische toepasbaarheid gewaarborgd is. De concurrentieverhoudingen zijn aan snelle veranderingen onderhevig. Deze veranderingen worden in deze uitgave uitgebreid belicht. In de tweede plaats geeft het boek inzicht in de factoren die de concurrentiepositie van individuele ondernemingen bepalen. Door een betere concurrentiepositie kunnen individuele ondernemingen een hogere winst realiseren dan de bedrijfstakgenoten. Ondernemingen zijn voortdurend bezig hun concurrentiepositie te verbeteren. In Meso-economie en bedrijfsomgeving komen de mogelijke beleidsmaatregelen daartoe uitvoerig aan de orde.
Schrijf een recensie
Specificaties
- Auteur
- A.J. Marijs, W. Hulleman
- Uitgever
- Noordhoff Uitgevers B.V.
- ISBN
- 9789001573249
- Bindwijze
- Paperback
- Publicatiedatum
- Januari 2005
- Categorie
- Studieboek
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 222