Kwalitatief Marktonderzoek

op zoek naar voorkeuren en oordelen

Prijs € 22,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

U. Meier, M. Mandemakers

Paperback | Juli 2007 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Goede marketing begint met inzicht in de wensen van de klant. Kwalitatief marktonderzoek is het juiste middel om dit te krijgen. Deze vorm van onderzoek levert betrouwbare kennis op over gedrag en voorkeuren van consumenten en professionals. Dit boek legt uit hoe je goed kwalitatief onderzoek kunt doen. Het geeft daarbij antwoord op vragen zoals:- Hoe organiseer en leid je een succesvol groepsgesprek?- Waar vind je de juiste respondenten?- Hoe formuleer je effectieve vragen?- Wat is een checklist en Hoe stel je die op?- Wat zijn projectieve technieken en Hoe kun je die gebruiken?- Hoe analyseer en rapporteer je de uitkomsten van gesprekken?Kwalitatief marktonderzoek maakt deel uit van een serie van vijf boeken. De vijf delen samen ondersteunen studenten bij het ontwikkelen van de competentie 'marktonderzoek doen'. Bij kwalitatief marktonderzoek is vooral van belang dat je als een onafhankelijke buitenstaander goed inzicht krijgt in mensen. Dit doe je op basis van individuele interviews of door middel van een groepsdiscussie. Belangrijk hierbij is dat je de juiste personen vindt en ze motiveert om aan het onderzoek deel te nemen. Tijdens de gesprekken maak je gebruik van een checklist, die je combineert met gespreks- en/ of onderzoekstechnieken. Je maakt aantekeningen zodat je na afloop de uitkomsten kunt analyseren. De laatste stap is het maken van een rapport voor de opdrachtgever.De serie bestaat uit vijf delen:Starten met marktonderzoek,Deskresearch,Kwalitatief marktonderzoek,Enquête research,Direct aan de slag met SPSS.InclusiefWebsite:Algemene URL voor de serie is:www.seriemarktonderzoekvoorprojectonderwijs.wolters.nlDe afzonderlijke delen van de serie hebben tevens een eigen URL:www.startenmetmarktonderzoek.wolters.nlwww.deskresearch.wolters.nlwww.kwalitatiefmarktonderzoek.wolters.nlwww.enqueteresearch.wolters.nlwww.directaandeslagmetspss.wolters.nl

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
U. Meier, M. Mandemakers
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001700287
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
112

Beschrijving

Goede marketing begint met inzicht in de wensen van de klant. Kwalitatief marktonderzoek is het juiste middel om dit te krijgen. Deze vorm van onderzoek levert betrouwbare kennis op over gedrag en voorkeuren van consumenten en professionals. Dit boek legt uit hoe je goed kwalitatief onderzoek kunt doen. Het geeft daarbij antwoord op vragen zoals:
- Hoe organiseer en leid je een succesvol groepsgesprek?
- Waar vind je de juiste respondenten?
- Hoe formuleer je effectieve vragen?
- Wat is een checklist en Hoe stel je die op?
- Wat zijn projectieve technieken en Hoe kun je die gebruiken?
- Hoe analyseer en rapporteer je de uitkomsten van gesprekken?
Kwalitatief marktonderzoek maakt deel uit van een serie van vijf boeken. De vijf delen samen ondersteunen studenten bij het ontwikkelen van de competentie 'marktonderzoek doen'. Bij kwalitatief marktonderzoek is vooral van belang dat je als een onafhankelijke buitenstaander goed inzicht krijgt in mensen. Dit doe je op basis van individuele interviews of door middel van een groepsdiscussie. Belangrijk hierbij is dat je de juiste personen vindt en ze motiveert om aan het onderzoek deel te nemen. Tijdens de gesprekken maak je gebruik van een checklist, die je combineert met gespreks- en/ of onderzoekstechnieken. Je maakt aantekeningen zodat je na afloop de uitkomsten kunt analyseren. De laatste stap is het maken van een rapport voor de opdrachtgever.
De serie bestaat uit vijf delen:
Starten met marktonderzoek,
Deskresearch,
Kwalitatief marktonderzoek,
Enquête research,
Direct aan de slag met SPSS.
Inclusief
Website:
Algemene URL voor de serie is:
www.seriemarktonderzoekvoorprojectonderwijs.wolters.nl
De afzonderlijke delen van de serie hebben tevens een eigen URL:
www.startenmetmarktonderzoek.wolters.nl
www.deskresearch.wolters.nl
www.kwalitatiefmarktonderzoek.wolters.nl
www.enqueteresearch.wolters.nl
www.directaandeslagmetspss.wolters.nl

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
U. Meier, M. Mandemakers
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001700287
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
112

Storytel Luisterboek Award

Luisterboeken voor kinderen

  • Het leven van een loser - Vette pech | Jeff Kinney (ISBN 9789047613886)
    12,95
  • De dikke van Dahl | Roald Dahl (ISBN 9789047615903)
    15,95
  • 10,99
  • De Hongerspelen | Suzanne Collins (ISBN 9789047614111)
    19,95
  • Het raadsel van alles wat leeft | Jan Paul Schutten (ISBN 9789047617495)
    13,55
  • Broederband Boek 2 - De Indringers | John Flanagan (ISBN 9789025758080)
    16,99
  • Het Astrid Lindgren luisterboek | Astrid Lindgren (ISBN 9789047607618)
    11,95
  • Het gouden voorleesboek | W.G. van de Hulst (ISBN 9789047605423)
    16,95
  • Fantasia | Geronimo Stilton (ISBN 9789047614043)
    9,99
  • De Grijze Jager Boek 1 en 2 - De ruïnes van Gorlan, De brandende brug | John Flanagan (ISBN 9789490938215)
    21,95

Bekijk de volledige lijst

Top 3 Taalcursussen