Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Prijs € 50,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Hardback | Februari 2013 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Managers in zorginstellingen zijn vaak vakinhoudelijke deskundig op een of twee gebieden. Daarnaast hebben zij echter inzicht nodig in alle bedrijfskundige aspecten van de organisatie. Een optimale bedrijfsvoering vraagt om een brede oriëntatie. Bedrijfskundige aspecten in de zorg biedt managers informatie over en inzicht in de verschillende besturingsaspecten waar zij dagelijks mee te maken hebben. De informatie in dit boek is toegankelijk en to the point. Deze helpt managers zowel mensen als processen beter aan te sturen. Na een inleidend hoofdstuk over de trends in de zorgsector volgen tien hoofdstukken over verschillende bedrijfskundige aspecten: strategie, marketing en cliëntgerichtheid, financieel management, organiseren en management, organisatieverandering: van managen naar faciliteren, human resource management, informatie- en communicatietechnologie, logistiek management, gezondheidsrecht en leiderschap en zelfmanagement. Al deze hoofdstukken zijn specifiek toegespitst op de zorgsector. De hoofdstukken zijn geschreven door ervaren managers en opleiders uit de zorgsector.

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum (RB)
ISBN
9789035246454
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Februari 2013
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
368

Beschrijving

Managers in zorginstellingen zijn vaak vakinhoudelijke deskundig op een of twee gebieden. Daarnaast hebben zij echter inzicht nodig in alle bedrijfskundige aspecten van de organisatie. Een optimale bedrijfsvoering vraagt om een brede oriëntatie. Bedrijfskundige aspecten in de zorg biedt managers informatie over en inzicht in de verschillende besturingsaspecten waar zij dagelijks mee te maken hebben. De informatie in dit boek is toegankelijk en to the point. Deze helpt managers zowel mensen als processen beter aan te sturen. Na een inleidend hoofdstuk over de trends in de zorgsector volgen tien hoofdstukken over verschillende bedrijfskundige aspecten: strategie, marketing en cliëntgerichtheid, financieel management, organiseren en management, organisatieverandering: van managen naar faciliteren, human resource management, informatie- en communicatietechnologie, logistiek management, gezondheidsrecht en leiderschap en zelfmanagement. Al deze hoofdstukken zijn specifiek toegespitst op de zorgsector. De hoofdstukken zijn geschreven door ervaren managers en opleiders uit de zorgsector.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum (RB)
ISBN
9789035246454
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Februari 2013
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
368

Storytel Luisterboek Award

Luisterboeken voor kinderen

  • Het leven van een loser - Vette pech | Jeff Kinney (ISBN 9789047613886)
    12,95
  • De dikke van Dahl | Roald Dahl (ISBN 9789047615903)
    15,95
  • 10,99
  • De Hongerspelen | Suzanne Collins (ISBN 9789047614111)
    19,95
  • Het raadsel van alles wat leeft | Jan Paul Schutten (ISBN 9789047617495)
    13,55
  • Broederband Boek 2 - De Indringers | John Flanagan (ISBN 9789025758080)
    16,99
  • Het Astrid Lindgren luisterboek | Astrid Lindgren (ISBN 9789047607618)
    11,95
  • Het gouden voorleesboek | W.G. van de Hulst (ISBN 9789047605423)
    16,95
  • Fantasia | Geronimo Stilton (ISBN 9789047614043)
    9,99
  • De Grijze Jager Boek 1 en 2 - De ruïnes van Gorlan, De brandende brug | John Flanagan (ISBN 9789490938215)
    21,95

Bekijk de volledige lijst

Top 3 Taalcursussen